Totally Should've Book Tag

De laatste tijd zie ik bijna iedereen deze tag doen, dus dacht ik: waarom niet? Ik ben door niemand getagd, maar ik had toch  zin om deze tag te doen. Jee! Laten we beginnen...

1. Totally should've gotten a sequel

Er is één serie die ik heb gelezen en niet blij was met het einde. Nou ja, het einde was wel goed, maar te abrupt. Ik zou daarom graag nog één deel hebben van de Vrees Me-trilogie van Tahereh Mafi. Serieus. Dat einde. Zo snel. Op Joosts blog heb ik gezien dat er geen sequel gaat komen, maar toch hoop ik dat dat wel gebeurd. Wel eerst even Furthermore lezen. :)

2. Totally should've gotten a spin off series

De meeste series die ik ken hebben al een spin-off, zoals The Mortal Instruments, Percy Jackson en De Grisha, maar ik zou heel graag een spin-off van Harry Potter willen lezen! En dan vooral een prequel serie, want volgens mij wacht iedereen daar op. Over wie het gaat maakt mij niet echt uit. De ouders van Harry, Perkamentus of iets wat we nog nooit hebben gelezen. Gewoon iets!

3. An author who totally should write more books

Jandy Nelson schrijft geweldig mooie boeken, maar wel heel langzaam. Echt, heel langzaam. In 2010 kwam The Sky is Everywhere uit, in 2014 I'll Give You the Sun en in 2017 komt Fall Boys & Dizzy in Paradise uit. Ik kan echt niet zo lang wachten! (Hoewel Star Wars-fans, waaronder ik, ook erg lang moeten wachten op Episode VIII) Dus ja, Jandy moet echt wat sneller schrijven.

4. A character who totally should've ended up with someone else

In heel veel boeken kies ik altijd de "goede" ship. Natuurlijk zijn er wel een paar series die anders liepen dan ik had verwacht. Voorbeelden zijn De Grisha-trilogie, Project Persefone en The Iron Fey, maar de allerbekendste is die van Divergent.
Ik denk niet dat dit nog een spoiler is, door de films, maar ik heb echt een hekel aan Four. Echt. Ik lieg niet. Het kwam voornamelijk door de films. Ik weet dat Four-fans al heel erg woest zijn, maar als ik zeg met wie ik Tris ship, wordt ik letterlijk vermoord, dus doe ik dat maar niet. Maar goed, geen Four dus. Het liefst had ik gewild dat het met hem was gebeurd in Allegiant.

5. Totally should've ended differently

The Mortal Instruments van Cassandra Clare! O wat haat ik dat einde! Vooral wat er met die personage is gebeurd. Ik ben nog steeds verdrietig en als ik dat stuk herlees ben ik zowat de hele dag depressief. Oké, dat is een beetje overdreven, maar ik zou echt wel willen dat het einde van Stad van Hemelse Vlammen anders was verlopen.

6. Totally should've had a movie franchise

De meeste boeken die ik ken zijn verfilmd, maar ik zou het echt heel tof vinden als Percy Jackson verfilmd wordt. Ik bedoel, herfilmd. De films die nu bestaan zijn wel oké, maar alleen als je ze niet vergelijkt met de boeken, want die zijn echt 99% anders. Wat ik nog het meest erg vind is dat Chris Columbus Percy Jackson helemaal heeft verknald en Harry Potter niet. :(

7. Totally should've had a TV show

Gone van Michael Grant. Dit is een geweldige serie en ik zie echt voor me dat deze boeken verfilmd worden als een tv-serie. Wel denk ik dat iedereen ouder moet worden gemaakt, omdat er nogal gruwelijke dingen gebeuren en vooral bij heel erg jonge kinderen. Maar echt, hier wacht ik al jaren op.

8. Totally should've had only one point of view

The Iron Fey van Julie Kagawa had dat niet hoeven hebben. Deel één tot en met drie waren allemaal verteld door Megan en dan komt Ash er opeens in boek vier tussen. Dat had echt niet gehoeven. Liever drie boeken met dezelfde hoofdpersoon dan het laatste boek met iemand anders als verteller.

9. Totally should've a cover change

Er zijn heel weinig boeken die ik ken met een lelijke cover, maar The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian van Sherman Alexie. Dit boek was best wel oké, alleen die cover...

The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian
Deze cover...

10. Totally should've kept the original covers

Heel veel boeken hebben geweldige covers, maar als ze vertaald worden veranderen ze opeens in een lelijk iets. Ik heb een boel voorbeelden, dus ik denk dat ik daar eens op blogpost over ga schrijven, maar ik denk echt dat Vuurwens van Amber Lough de originele cover had moeten hebben, die de Engelse ook heeft. In het Nederlands is het zo'n zwevende hoofd boven een paarse achtergrond met patronen. Zo van: okeeee...

De Engelse (originele) cover
H.r. voorkant De vuurwens
De Nederlandse cover


11. Totally should've stopped at book one

Anna Dressed in Blood van Kendare Blake. Het eerste boek is geweldig, maar boek twee... Die had er niet hoeven zijn. Ik vond het nogal jammer dat Girl of Nightmares gewoon nergens op sloeg.

Iedereen die ik ken is al getagd of heeft deze tag al gedaan, dus ik tag gewoon iedereen die deze tag nog niet heeft gedaan!

Reacties

Populaire posts