Hebban Young Adult Leesclub: Hush, Hush "Na het lezen"

Foto: Uitgeverij Moon

Ik ben weer druk bezig geweest met mijn recensie van Hush, Hush van Becca Fitzpatrick.
Als je het nog niet weet, ik doe mee met de twaalfde YA Leesclub van Hebban, waar we praten over Hush, Hush. Eerder heb ik een bericht geplaatst over hoe ik over het boek dacht voor het lezen en tijdens het lezen. Nu is het tijd voor na het lezen.

Mijn quote is: "Omdat die schrijfstijl zo makkelijk is, hoef je niet veel na te denken en kan je het boek in no time uitlezen. Dat is fijn, maar vind ik niet zo leuk. Ik lees boeken voor mijn vermaak, maar ook om iets nieuws te "leren". Boeken met een iets moeilijkere schrijfstijl zou ik kunst kunnen noemen. Dit soort verhalen? Nee, meer entertainment dan artistiek.".

Het boek geef ik een 6,5, omdat het leuk was, maar niet goed en ook niet echt bijzonder. Ik vond het verhaal té cliché, sommige dingen vond ik gewoon raar en de personages waren ook niet echt goed uitgewerkt. Ik weet nog steeds niet hoe Nora eruit ziet. Of de personages. Daar las je dan drie kenmerken over en dat was het. 
Ik heb een heleboel opmerkingen (ook mijn antwoorden op de leesclubvragen) in mijn recensie (die een beetje lang is) en denk ik dat het beter is om die daar te lezen dan hier, omdat je dan een hele lange reactie hebt en dat is irritant. 

Ondanks de 6,5 en drie sterren, wil ik wel graag Crescendo lezen. Of ik het leuk ga vinden is nog maar de vraag, maar ik wil deze serie graag een tweede kans geven. Het kan waarschijnlijk alleen maar één kant op gaan en toch wil ik het proberen. Dat heb ik eerder gedaan, bij andere series, vaak met negatief resultaat. En toch. Crescendo staat op mijn nog-te-lezen-lijst.

Eerder verschenen op Hebban.nl

Mijn recensie volgt!

Reacties

Populaire posts