Op mijn verlanglijstje... Deel 3

In een eerdere post liet ik je vijf boeken zien die ik heel graag wilde lezen. Deze keer ga ik verder. Om het even samen te vatten: ik zet hier vijf boeken neer die ik dit jaar moet en al zal proberen te krijgen. Als een bookjunkie begrijp je het vast wel.
Ik heb besloten om voor elk deel een ander thema te kiezen. Zo blijven de lijsten een beetje overzichtelijk en weet je welke nieuwe boeken er allemaal komen!
Het eerste thema is...

Fantasy!

Rebel in de woestijn - Alwyn Hamilton
Rebel in de Woestijn (Rebel of the Sands) van Alwyn Hamilton
Ik kwam achter dit boek door Eline van All the Feels, en toen ik dit boek zag in de catalogus van Luitingh-Sijthoff, kon ik niets anders doen dan het boek toevoegen aan mijn verlanglijstje. Ik vind eerlijk gezegd de Engelse cover mooier, maar toch vind ik de Nederlandse cover badass. Het komt uit in april, dus nu nog maar de dagen aftellen! Wat ook heel erg leuk is dat het boek voor drie maanden vijftien euro kost in plaats van achttien, dus ik zou het zo snel mogelijk kopen als ik jou was.

Rode letters
Rode Letters (Written in Red) van Anne Bishop
Ik zag dit boek voor het eerst in de boekhandel, toen iemand ernaar wees en zei dat ze het heel graag wilde lezen. Wie het was weet ik niet meer, want het was al een tijdje geleden, maar ik had het boek altijd in mijn achterhoofd gehouden. Ongeveer een halfjaar later (nu dus) las ik de achterkant en heb ik besloten dat ik het boek wil lezen. De cover zegt niet zo heel erg veel, maar ik vind die paarse kleur wel mooi. Ik heb er zin in!


Duizend Stukjes van Jou (A Million Pieces of You) van Claudia Gray
Dit boek heeft een van de mooiste covers die ik ooit heb gezien en het verhaal spreekt mij heel erg aan. Ik heb namelijk maar twee andere series gelezen met tijdreizen, dus ik kan niet wachten om dit boek toe te voegen aan mijn boekenkast. Ik was ook erg verbaasd toen ik erachter kwam dat Claudia Gray helemaal niet bestaat. Het is een pseudoniem, maar gewoon omdat de schrijfster dat leuk vond.


Hof van Doorns en Rozen (A Court of Thornes and Roses) van Sarah J. Maas
Ondertussen heb ik alle delen van de Throne of Glass-serie (op The Assassin's Blade na) gelezen en heb ik daar ook erg veel van genoten (hoewel ik sommige personages niet kon uitstaan). Deel 1 en 2 zijn in het Nederlands vertaald, maar de rest niet meer en ik was heel blij toen ik zag dat ACOTAR vertaald werd. De cover is namelijk super mooi en ik ben heel erg benieuwd naar het verhaal. Ik hoor namelijk allemaal goede dingen, dus ja, ik hoop dat ik dit jaar dit boek in mijn kast heb staan.

Vuurpreek
Vuurpreek (The Fire Sermon) van Francesca Haig
Veel weet ik niet over dit boek, alleen maar wat er op de achterkant staat. Wel lijkt het me cool en de cover is ook erg opvallend, waardoor ik het nog liever wil lezen (dat heeft helemaal niets met elkaar te maken, maar ik kon even niets verzinnen). Van de schrijfster heb ik nog nooit gehoord, dus ik ben benieuwd of ik dit boek iets ga vinden.







Hier kun je de andere delen lezen:
Deel 1
Deel 2

Welke boeken wil jij heel graag lezen?

Reacties

Populaire posts