Recensie: Harry Potter and the Cursed Child (Harry Potter #8) ZONDER SPOILERS

29069989


Titel: Harry Potter and the Cursed Child
Auteur: J.K. Rowling, John Tiffany, Jack Thorne
Serie: Harry Potter #8
Genre: Fantasy, Young Adult
Verschenen: 31 juli 2016
Pagina's: 343
Uitgever: Little, Brown
Nederlandse titel: Harry Potter en het Vervloekte Kind
Bindwijze: Hardcover
Prijs: £20,00
Cijfer: 9,0 of 5/5 sterren

The eighth story, nineteen years later...

It was always difficult being Harry Potter and it isn't much easier now that he is an overworked employee of the Ministry of Magic, a husband, and a father of three school-age children. 

While Harry grapples with a past that refuses to stay where it belongs, his youngest son Albus must struggle with the weight of a family legacy he never wanted. As past and present fuse ominously, both father and son learn the uncomfortable truth: sometimes, darkness comes from unexpected places. 

Based on an original new story by J.K. Rowling, John Tiffany and Jack Thorne, Harry Potter and the Cursed Child is a new play by Jack Thorne. 
It is the eighth Harry Potter story and the first to be officially presented on stage. This Special Rehearsal Edition of the script brings the continued journey of Harry Potter and his friends and family to readers everywhere, immediately following the play's world premiere in London's West End on 30 July 2016. 

The stage production of Harry Potter and the Cursed Child is produced by Sonia Friedman Productions, Colin Callender and Harry Potter Theatrical Productions. 

Nadat bekend werd gemaakt dat er een achtste verhaal zou komen van de Harry Potter-serie, was ik ontzettend blij - en tegelijkertijd boos, omdat ik nog zo lang zou moeten wachten. En toen, een paar dagen geleden, was het zover!

Helaas heb ik niet deel kunnen nemen aan de midnight releases, maar ik heb wel onmiddellijk een kopie van dit boek gekocht, toen ik er eentje zag, en dat was in Belfast, Noord-Ierland. Die dag was ik meteen begonnen en de volgende dag had ik het uit. 

Omdat er zo veel te zeggen valt, heb ik besloten om twee recensies te plaatsen. Twéé. Ja, dat lees je goed. De eerste, deze dus, zal geen spoilers bevatten. De tweede zal wél spoilers hebben, en dus alleen bedoeld zijn voor degenen die dit boek hebben gelezen, en gewoon omdat ik heel veel over dit boek kwijt wil. Want tja, het is Harry Potter. 

Harry Potter and the Cursed Child is een script, wat tot velen blijkbaar niet doorgedrongen is. Hóé dat kan snap ik niet, want Joanne heeft het heel duidelijk gezegd. 
De enige boeken die ik kende die ook in scriptvorm waren geschreven, waren de verhalen van Shakespeare, en daar begreep ik helemaal niets van. Gelukkig was dat bij dit boek niet het geval. Ik kon alles goed volgen, en dat het een script was en geen normaal Harry Potter-verhaal was helemaal niet erg. 

Oké, soms was het verhaal een beetje afstandelijk, maar dat kon ook gewoon komen omdat de emoties van de personages niet helemaal uitgeschreven waren en ik dat wel gewend ben. 

Over het verhaal valt niets te zeggen. Misschien dat het een beetje gehaast is, maar dat moet een toneelstuk meestal wel zijn, omdat het anders te lang gaat duren. Als ik verder op het verhaal in wil gaan, kom ik al snel in de spoilerzone, dus dat doe ik nog even niet, want #KeeptheSecrets vind ik nog steeds belangrijk. 

Verder valt er niet zo veel meer te zeggen over dit script. Het was in ieder geval geweldig, super magisch en een mooie afsluiting van deze fantastische serie. Ik raad dit boek aan iedereen aan, en dat je het zo snel mogelijk moeten lezen (als je dat nog niet gedaan hebt). Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd naar de uiteindelijke editie, dus die staat al op mijn verlanglijst. 

Heb jij Harry Potter and the Cursed Child gelezen?

Reacties

Populaire posts