Recensie: Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (Harry Potter #3)

Titel: Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Regisseur: Alfonso Cuarón
Serie: Harry Potter #3
Gebaseerd op: Harry Potter en de Gevangene van Azkaban van J.K. Rowling
Acteurs: Daniel Radcliffe, Emma Watson, Rupert Grint
Genre: Adventure, Family, Fantasy
Verschenen: 2 juni 2004
Duur: 142 minuten
Cijfer: 9,0 of 5/5 sterren

Harry Potter is having a tough time with his relatives (yet again). He runs away after using magic to inflate Uncle Vernon's sister Marge who was being offensive towards Harry's parents. Initially scared for using magic outside the school, he is pleasantly surprised that he won't be penalized after all. However, he soon learns that a dangerous criminal and Voldemort's trusted aide Sirius Black has escaped from the Azkaban prison and wants to kill Harry to avenge the Dark Lord. To worsen the conditions for Harry, vile creatures called Dementors are appointed to guard the school gates and inexplicably happen to have the most horrible effect on him. Little does Harry know that by the end of this year, many holes in his past (whatever he knows of it) will be filled up and he will have a clearer vision of what the future has in store... (IMDb.com)

Nadat ik de Harry Potter Studio's in Engeland heb bezocht, hebben mijn zusje en ik een ongelooflijke drang gekregen om alle films opnieuw te kijken. We besloten om iedere dag één film te kijken, dus op dag drie was het tijd voor Harry Potter and the Prisoner of Azkaban.

Omdat ik vroeger nogal bang was voor Dementors (ik heb nota bene mijn ogen dichtgeknepen toen ik ze hoorde in de Hogwarts-attractie in Universal Studios Orlando, mijn grootste fout van mijn leven, want daardoor miste ik de helft van de rit en vraag ik mij nu nog steeds af wat er nou te zien is - en hiervoor had ik DRIE UUR in de rij moeten staan wachten!) durfde ik deze film niet zo vaak te kijken, aangezien er niet één of twee Dementors in zitten, maar een HELEBOEL. Daarom was ik erg enthousiast om deze film te zien.

En wat was ik blij toen ik dat gedaan had. Natuulijk kende ik het verhaal al (en was het ook niet zo dat ik deze film zó weinig heb gezien dat ik helemaal vergeten was hoe ze het hadden gefilmd), maar weet je, terug gaan naar Hogwarts is altijd geweldig, dus was het weer alsof ik deze film nog nooit had gezien.

Er zaten leuke, spannende, enge en grappige stukken in deze film (vooral dat stukje bij de steen met Draco, hilarisch gewoon). Het was ook erg fijn dat de verfilming van boek naar film uitstekend geslaagd is. Eigenlijk zijn alle Harry Potter-films dat, maar ach.

Verder? Ik kan niets anders zeggen dat dit gewoon een hele goede film is, want het is Harry Potter. Kom op, niets kan daar tegenop.

Prisoner of Azkaban is bij veel mensen hun favoriet, wat ik vroeger nooit had begrepen, maar nu... Nu snap ik het wel. Daarom raad ik deze film ook aan, maar wel nadat je de eerste twee hebt gezien. En ben je net zoals ik een Potterhead? Dan raad ik je aan om deze film te herkijken! Want niets is zo leuk als deze films.

Heb jij Harry Potter and the Prisoner of Azkaban gezien?

Reacties

Populaire posts