Februari Wrap-up

O mijn goden wat was februari toch een belabberde maand! Als ik het over blogposts heb, hè? Want hoe is het mogelijk dat ik maar vijftien dingen (deze niet meegerekend) heb geplaatst? Verschrikkelijk! Waar ik wel heel blij om ben is dat ik vergeleken met januari veel meer boeken heb gelezen (en ook nog eens één waarin ik al iets van een halfjaar bezig was). Yes, ik ben weer uit de leesdip!

8. Nimona (Nimona) van Noelle Stevenson
5/5 De eerste graphic novel van het jaar, en volgens mij ook nog eens de eerste graphic novel ooit die ik heb gelezen! Nimona leende ik bij de bieb, nadat ik het tienduizenden keren heb gezien in de boekhandel, in Nederland als in Engeland (toen ik daar op vakantie was). En nu heb ik het gelezen! Dit is mijn recensie.

9. Suzy en de Kwallen (The Thing about Jellyfish) van Ali Benjamin
5/5 Ook dit boek heb ik geleend bij de bieb. Van dit boek had ik al vaak gehoord, maar ik had nog niet de kans gehad om het te lezen, dus bij dezen: mijn recensie van Suzy en de Kwallen.

10. Ring (Ringu) van Kôji Suzuki
4/5 De eigenlijke reden waarom ik naar de bieb ging, was om dit boek te lenen (om uiteindelijk weg te gaan met vijf boeken). Ik heb de film nog niet gezien, maar ik ben er wel heel erg zeker van dat boek en film anders zijn. Mijn recensie kun je hier lezen.

11. Dan and Phil Go Outside van Dan Howell en Phil Lester
5/5 Een van de cadeaus die ik heb gekregen voor mijn verjaardag. Ik ben een grote fan van deze YouTubers, dus uiteraard wilde ik dit boek hebben. The Amazing Tour is Not on Fire heb ik helaas niet in het echt gezien, maar dankzij YouTube Red wel (al heb ik nog steeds een ontzettende hekel aan Red, want kom op! Netflix is veel meer waard) en zo snap ik ook alles van dit boek! Dit is mijn recensie.

12. Een (One) van Sarah Crossan
4/5 Mijn zusje heeft dit boek geleend, maar aangezien ik het nog niet gelezen had wilde ik het ook lezen. Een is geschreven in vrije versvorm, wat ik nog nooit gelezen had (maar ik kende wel meerdere boeken met deze schrijfwijze, zoals die van Ellen Hopkins). Raad maar hoe lang het duurde om dit boek uit te krijgen. Inderdaad. Niet lang. Mijn recensie kun je hier lezen.

13. De Lovebus van Tjibbe Veldkamp
4/5 Van Querido mocht ik meedoen met de blogtour, dus dat heb ik gedaan. Gisteren plaatste ik mijn recensie van De Lovebus, en hierbij kondig ik het tweede boek aan dat ik dit jaar heb gelezen dat van Nederlandse bodem is. Wat ik van dit boek vond lees je hier.

14. Trots en Vooroordeel (Pride and Prejudice) van Jane Austen
4,3/5 Ik mocht meedoen met de Hebban Leesclub van Trots en Vooroordeel, dus ik heb dit boek in een hele korte tijd moeten lezen. Nou ja, het moest niet per se zo snel, maar als ik dat niet deed zou het nog een halfjaar ongelezen naast mijn bed liggen. Dit is mijn recensie.

15. Secret Scouts en de Vermiste President van Dennis en Wendel Kind
3/5 Het derde boek van Nederlandse bodem! Ook dit boek heb ik gekregen om te recenseren (net zoals het eerste deel van deze serie) en dat heb ik gedaan. Hier kun je mijn recensie lezen.

16. Zwijgen is Goudvis (Silent is Goldfish) van Annabel Pitcher
4/5 Ik wil al jaren de boeken van Annabel Pitcher lezen, dus toen ik dit boek in de bieb zag liggen, móést ik het meenemen (ik had het eerder ook al gezien, maar toen zat mijn pas al vol). Uiteindelijk was het verhaal niet zoals ik verwacht had, maar ja, je kunt ook niet alles hebben. Hier lees je wat ik van dit boek vond.

17. Spiraal (Rasen) van Kôji Suzuki
4/5 Naast Ring had ik ook meteen het tweede deel gepakt, zonder te weten of ik het eerste deel wel leuk zou vinden. Ik had geen zin om dit boek ongelezen terug te brengen, dus heb ik het maar toch gelezen en tja, je ziet wel aan mijn aantal sterren wat ik ervan vond. Dit is mijn recensie.

18. Losgeld voor Erak (Erak's Ransom) van John Flanagan
5/5 Het laatste boek van februari was het zevende deel van De Grijze Jager. Deel zes las ik in 2015,  wat al een hele tijd geleden is, en ik begon dit boek te lezen in oktober, om het vervolgens neer te leggen op mijn stapel met ongelezen boeken en een nieuw boek op te pakken. Vorige week besloot ik om het weer op te pakken en ik heb het aan één stuk doorgelezen. Dat is hier wel aan te zien, toch? Dit is mijn recensie.

Pitch Perfect 2 kun je hier lezen.

Terry Pratchett: Back in Black kun je hier lezen.

Weird Science kun je hier lezen.

Wat heb jij gelezen in februari?

Reacties

Populaire posts