Recensie: Why Him?


Titel: Why Him?
Regisseur: John Hamburg
Acteurs: Zoey Deutch, James Franco, Tangie Ambrose
Genre: Comedy
Verschenen: 22 december 2016
Duur: 111 minuten
Cijfer: 4,0 of 2/5 sterren

Over the holidays, Ned (Bryan Cranston), an overprotective but loving dad and his family visit his daughter at Stanford, where he meets his biggest nightmare: her well-meaning but socially awkward Silicon Valley billionaire boyfriend, Laird (James Franco). The rivalry develops,and Ned's panic level goes through the roof when he finds himself lost in this glamorous high-tech world and learns that Laird is about to pop the question. (IMDb.com)

In plaats van een saaie Kersttoespraak leek het mijn school leuk om naar de bioscoop te gaan om een kerstfilm te kijken (dit was op 22 december, voor het geval je in de war raakt aangezien ik dit schrijf op 12 februari). Ik dacht: waarom niet? Want films zijn naast boeken mijn passie. Toen bekend werd gemaakt dat we naar Why Him? gingen en ik het had opgezocht op het internet, was mijn teleurstelling al snel te merken. Hoewel ik dol ben op films, heb ik het niet zo met alleen-comedy-films en deze zou dat wel zijn...

Mijn school had ook nog besloten dat de héle school deze film te zien zou krijgen, dus de eerste tot de zesde klas kregen allemaal een zaal toegewezen (dat de bioscoop niet heeft geklaagd verbaasd mij zeer aangezien het een rommeltje was). De film begon en ik realiseerde dat degenen die besloten hadden dat we naar Why Him? zouden gaan een grote fout hadden begaan.

Ze hadden vast gedacht dat iedereen wel van comedy zou houden en hadden ze dus voor deze film gekozen, omdat het de enige film was die wat met Kerst te maken zou hebben. Hadden ze maar wat meer onderzoek verricht om te kijken naar wát voor humor deze film zou bevatten. Want ik denk niet dat iedere brugklasser zat te wachten op 111 minuten seksueel getinte humor.

Ik begrijp wel waarom de makers voor dit type humor hebben gekozen, omdat het wel grappig kan zijn, maar continu grappen als dit? Nee, dank je. Het maakt de film slecht en zorgt ervoor dat de kwaliteit omlaag gaat. Neem nou Marvel-films. Als je al die weg zou halen en de grappen over zou laten, zie je onmiddellijk een verschil tussen de Why Him?- en Marvel-grappen. En aangezien deze film draait om die humor en die humor niet echt goed is, is de film niet echt goed.

Het acteerwerk valt wel mee (er speelt een heel aantal goede acteurs in), maar nog steeds: de humor...

Heb je zin om wat te lachen en vind je het niet erg om te luisteren naar slechte grappen (die ook nog eens erg beledigend kunnen zijn), dan is Why Him? een leuke film. Wil je wat meer kwaliteit, dan zou ik verder zoeken naar andere films, want die vind je hier niet. Ik ben blij dat ik niet voor deze film heb hoeven te betalen, want anders zou ik het echt zonde hebben gevonden van mijn geld, maar ja, ik geef het weer uit aan Marvel en dat vinden sommigen weer stom en slecht. Iedereen heeft wel zijn voorkeuren.

Heb jij Why Him? gezien?

Reacties

  1. Ik heb die film ook gezien en ik begrijp zeker wat je bedoelt met de grappen. Deze film was ook niets voor mij. Maar misschien zou deze film wel iets zijn voor mensen die iets ouder zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, was dat maar waar. De kwaliteit van de grappen is gewoon slecht. :(

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts