Recensie: Secret Scouts en de Vermiste President (Secret Scouts #2)


33023575
Titel: Secret Scouts en de Vermiste President
Auteur: Dennis en Wendel Kind
Serie: Secret Scouts #2
Genre: Historical Fiction, Middle Grade
Verschenen: November 2016
Pagina's: 351
Uitgever: Aerial Media
Bindwijze: Paperback
Prijs: 18,95
Cijfer: 6,5 of 3/5 sterren

Drie maanden nadat de vrienden Tom, Lisa, Sophie en Jack hun avontuur met Leonardo da Vinci ternauwernood hebben overleefd, staan ze voor een belangrijke keuze; om een geheimzinnige boodschap uit het verleden te ontrafelen moeten ze de wet overtreden of terug in de tijd. Dan blijkt de Amerikaanse president vermist. In een poging hem te vinden belanden ze in levensbedreigende situaties. Ze stelen een luchtballon, zetten het Rijksmuseum op stelten en moeten een list verzinnen om aan de galg te ontkomen. Lukt het ze om de president ooit nog terug te vinden? Secrets Scouts en De Vermiste President is het vervolg op Secrets Scouts en De Verloren Leonardo.

Niet lang geleden kreeg ik de vraag of ik de Secret Scouts-serie wilde recenseren, waarop ik 'ja' zei, dus bedankt dat ik dit boek mocht lezen! Precies twee weken geleden schreef ik een recensie over het eerste boek, Secret Scouts en de Verloren Leonardo, en omdat het toch echt tijd was om deel twee te lezen (want hoe lang wil ik Dennis en Wendel wel niet laten wachten?!), besloot ik om Secret Scouts en de Vermisten President gisteren op te pakken.

Waar het eerste deel vooral draaide om Leonardo Da Vinci en Italië, draaide dit deel om Barack Obama en de Verenigde Staten. Als eerste ben ik veel meer geïnteresseerd in de VS dan in Italië, dus was dat al een pluspunt (en misschien ook een van de redenen waarom ik dit boek zo snel uit heb gelezen vergeleken met het eerste deel, waar ik meer dan een week mee bezig was). Als tweede werd Apple genoemd en hoewel ik geen iPhone heb en mijn iPod is overleden, was het toch een leuke extra. Als laatste ging het over Rosa Parks en Martin Luther King, waarvan ik zeker ben dat minder mensen van hen hebben gehoord dan van Leonardo Da Vinci. Tenzij je Amerikaans bent, want dan zijn deze namen erg bekend.

Net zoals bij het vorige deel kon ik het niet zo hebben met die ongeloofwaardigheid, maar in dit deel heb mij daar wel meer op kunnen aanpassen omdat ik het al verwachtte. Waar ik mij wel nog steeds aan stoorde was Lisa, omdat zij heel veel dingen deed zonder daar over na te denken en te realiseren wat de consequenties zouden zijn. Het heeft wel iets weg van Doctor Who, maar in ieder geval: ik stoorde mij eraan.

Uiteindelijk ben ik wel blij dat ik dit boek heb kunnen lezen, want zo heb ik deze serie toch met een goed gevoel kunnen beëindigen (al is dit denk ik niet het laatste deel). Sommige series eindigen namelijk niet echt goed, waardoor je als je terugdenkt, je alleen nog maar een slechte mening hebt, terwijl de eerste paar boeken misschien wel heel goed waren. Ik raad je dus aan dat als je Secret Scouts en de Verloren Leonardo niet zo goed vond, toch verder te gaan met Secret Scouts en de Vermiste President, want dit boek is echt stukken beter (al zeg ik het zelf).

Heb jij Secret Scouts en de Vermiste President gelezen?

Reacties

Populaire posts