Evenement: Release Party Simon vs.

Op 14 februari was het zover: ik ging naar de release party van Simon vs. de Verwachtingen van de Rest van de Wereld georganiseerd door Blossom Books.

In de ochtend reisde ik met de trein naar Amsterdam Centraal, waar ik had afgesproken met Eline van All the Feels. Samen namen we de trein die naar Arnhem zou reizen, omdat daar de release party werd gehouden.

In de trein kletsen we over boeken (duh) en niet veel later kwamen we aan op het station in Arnhem. Tot onze schrik was het aan het sneeuwen en moesten we in de kou op zoek naar de boekhandel, Het Colofon. Ik was vergeten te kijken waar de boekhandel precies was, dus gebruikten we onze vriend Google als gids. Toen we dachten dat we bijna bij de boekhandel waren, ontdekten we dat onze vriend een beetje raar deed. Eventjes raakten we in paniek, want waren we nou verkeerd gelopen?! Gelukkig zagen we een straat die heel erg leek op de straat die ik thuis had gezien op Google Maps en niet veel later stonden we niet meer in de kou, maar waren we omringd door boeken.




Na een tijdje te hebben gewacht begon de release party. Als eerste begon Myrthe Spiteri, de grote baas van Blossom Books, te vertellen waarom ze Simon hadden vertaald en het verhaal over waarom dit boek twee covers had.

Daarna werd Marieke Nijkamp geïntroduceerd. Zij is de schrijfster van This is Where It Ends en de voorzitter (?) van We Need Diverse Books. Zij leidde een paneldiscussie tussen Tim, een blogger, een lezer/boekverkoopster waarvan ik de naam ben vergeten, Myrthe en haarzelf. Ze hadden het vooral over het feit dat er weinig boeken waren met diversity en wat sommige mensen over zulke boeken dachten. Het was erg interessant om naar te luisteren. Dit kwam ook vooral doordat er veel goede vragen werden gesteld door het publiek (ons), en er interessante opmerkingen werden gemaakt.


Toen was het pauze, oftewel Oreo-tijd! Dit is was ook het moment om het boek, Simon vs. de Verwachtingen van de Rest van de Wereld, te kopen. Er was keuze tussen de rode en de blauwe cover. Ook kon je een tote bag kopen waar Straight, Gay, Who gives a shit op stond. Deze twee dingen kostten samen twintig euro, dus besloot ik ze beiden te kopen.
Bij de kassa kreeg je ook nog een boekenlegger en twee buttons, die ik met veel enthousiasme in ontvangst nam. Boekenleggers van boeken zijn namelijk awesome en boekenbuttons helemaal!

Na de pauze begon het skype-gesprek met de schrijfster, Becky Albertalli, wat ontzettend gezellig was. Zij kon denk ik zelf ook niet geloven dat we met zovelen naar de release party waren gekomen en deel hadden genomen aan het skype-gesprek. Ook hier werden er interessante vragen gesteld en was het geweldig om te luisteren naar Becky's reactie.


Hierna was de release party afgelopen. De Blossom Books-ambassadeurs namen afscheid van Myrthe en Lotte door hun een afscheidscadeau te geven, en niet veel later vertrokken we met een grote groep (voornamelijk bloggers) naar het station om naar huis te gaan.
Veel bloggers namen op het station al afscheid en bleven we met z'n vieren over. Katja van That Blonde Woman, Anne van Byannex, Eline van All the Feels en ikzelf. Samen hadden we het in de trein terug naar Amsterdam Centraal, net zoals op de heenweg, over boeken en was het heel gezellig.

Ook toen kwam het moment van afscheid en niet veel later zat ik in mijn eentje in de trein, op weg naar huis. Thuis aangekomen had ik een dilemma. Ik was gisteren namelijk begonnen in Ontworteld van Naomi Novik en ik zat bij een erg spannend moment, dus wilde ik het graag verder lezen. Maar ik wilde ook heel erg graag Simon lezen, dus... In ieder geval wist ik dat ik Becky in april in levende lijve zou zien...


Ben jij naar de release party van Simon geweest?

Reacties

Populaire posts