Recensie: Artemis Fowl: De Graphic Novel (Artemis Fowl #1)


21403772
Titel: Artemis Fowl: De Graphic Novel
Auteur: Eoin Colfer en Andrew Donkin
Serie: Artemis Fowl #1
Genre: Fantasy, Middel Grade
Verschenen: Oktober 2008
Pagina's: 112
Uitgever: Mynx (Boekerij)
Originele titel: Artemis Fowl: The Graphic Novel
Illustraties: Giovanni Rigano (artwork) en Paolo Lamanna (kleur)
Bindwijze: Paperback
Prijs: 17,95
Cijfer: 6,5 of 3,5/5 sterren

Artemis Fowl is een twaalfjarig crimineel meesterbrein, altijd belust op macht en geld.
Wanneer hij ontdekt dat elke elf een magisch boek bezit, steelt hij er een en kraakt hij de code. Zo ontdekt hij de manier om het geld van de elfen te stelen.
Artemis besluit Kapitein Holly - de eerste vrouwelijke officier van ElfBI - te kidnappen, maar stuit op grote weerstand van het elfenvolk. Ze zijn zwaarbewapend en uitgerust met de modernste apparatuur - en ze zijn vastbesloten zijn plannen te dwarsbomen.


Vorig jaar kocht ik op het Boekenfestijn in Eindhoven Artemis Fowl, en omdat ik toen zeker was dat ik het leuk zou vinden, ook de graphic novel. In januari las ik eindelijk (na een halfjaar) Artemis Fowl en kwam ik tot de ontdekking dat ik het helemaal niet leuk vond. Toch vond ik het zonde om de graphic novel niet te lezen, dus heb ik dat maar gedaan. Deze strip las in één uur uit.

Omdat ik het boek al niet zo leuk vond, was het ook niet zo raar dat ik dit boek ook niet leuk vond. Wat ik over het verhaal denk ik eigenlijk precies hetzelfde als over het boek, dus als je wilt weten wat dat is, kun je mijn recensie van het originele boek hier lezen.

Wat eigenlijk voor die halve punt extra heeft gezorgd waren de illustraties. Die waren best wel mooi, dus huppekee, van een zes ging het cijfer naar een zes en een half.

Verder heb ik niets meer om aan te merken. Als je een Artemis Fowl-fan bent raad ik je zeker de strips aan, maar voor de rest? Nope. Niets meer.

Heb jij de graphic novel van Artemis Fowl gelezen?

Reacties

Populaire posts