Leesclub: The Hungry Readers - Bunkerdagboek

Op 12 februari besprak The Hungry Readers, de Young Adult-leesclub van Boekhandel Stevens Bunkerdagboek van Kevin Brooks.

1721059820974326


Omdat de leesclub begon om zeven uur en ik tot acht uur moest werken, miste ik een uur (het zou namelijk tot negen uur zijn). Normaal miste ik het belangrijkste gedeelte van de leesclub, het gedeelte waarin iedereen verteld wat ze over het boek dachten, en zou iedereen nog een halfuur tot drie kwartier over het boek praten. Deze keer had iedereen tot kwart over acht niets meer te zeggen en had ik dus alles gemist, op het moment na dat iedereen vertelde welk cijfer hij of zij gaf. 

De overige drie kwartier praatte ik wat met de andere bookgeeks en probeerde ik mijn best te doen om geen boeken te kopen (want ik zou die zondag, gisteren, Simon gaan kopen).

Over dit boek heb ik nog geen recensie geschreven, dus doe ik dat snel even.

Titel: Bunkerdagboek
Auteur: Kevin Brooks
Genre: Survival, Mystery, Young Adult
Verschenen: maart 2014
Pagina's: 256
Uitgever: De Harmonie
Originele titel: The Bunker Diary
Bindwijze: Paperback
Prijs: 17,50
Cijfer: 8,0 of 4/5 sterren

'Ik snap niet hoe ik erin ben getrapt. Toen ik vanmorgen wakker werd was het nog donker. Zo gauw ik mijn ogen opendeed wist ik waar ik was. Een rechthoekig, helemaal witgeschilderd betonnen gebouw met een laag plafond. Aan de grote gang liggen zes kleine kamers. Er zijn geen deuren. Geen ramen. Erin of eruit kan alleen met de lift. Wat gaat hij met me doen? Wat moet ik doen? Als ik het goed heb komt de lift over vijf minuten naar beneden. Hij kwam ook. Alleen was hij deze keer niet leeg.'

Bunkerdagboek is een bloedstollend verhaal over wat er gebeurt als je ergste nachtmerrie uitkomt - en als dat gebeurt, hoe overleef je dat?

Als eerste moet ik toegeven dat ik nog nooit van dit boek en deze schrijver had gehoord. Bij de vorige bespreking van The Hungry Readers, die over Rode Koningin van Victoria Aveyard ging, stelde Eline van All the Feels voor om het over dit boek te houden. Niemand kende het, dus was het algauw besloten dat we dit boek zouden bespreken.

Heel veel mensen hadden erover dat het einde een heel erge mindfuck was. Ik had nog nooit een boek gelezen met zo'n einde, dus ik wist ook niet wat ik zou verwachten. Nou, het was in ieder geval geen pretje.

Het verhaal van Bunkerdagboek is niet bijzonder goed, maar de emoties die het je geeft... 

Verder kan ik niet veel zeggen, want de spoilers liggen overal op de loer! 

Reacties

  1. Ik heb toevallig afgelopen week dit boek gelezen, ook op aanraden van Eline. Hoewel het verhaal heel goed in elkaar zit, mistte ik persoonlijk toch iets.. ik had toch graag een soort van verklaring gelezen ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies! Niemand weet nu waarom Linus daar was. Dat is jammer, maar is ook juist wat het verhaal zo bijzonder maakt, omdat het geen verklaring geeft.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts