Ik Geef Je de Zon Tag (I'll Give You the Sun Tag)

Het is vast wel duidelijk dat ik een ontzettend grote fan ben van Ik Geef Je de Zon van Jandy Nelson. Ik besloot dus te googlen naar een tag geïnspireerd door dit boek, maar kon helaas niets vinden. Hier is ie dus, een originele tag, die ik zelf heb gemaakt. Ik heb nog nooit een tag gemaakt, dus hopelijk is het niet te stom. O, en voor het gemak heb ik de vragen ook in het Engels eronder gezet (volgens mij niet in correct Engels, maar goed). Dan kunnen Engelstalige mensen deze tag ook doen.

Kunst - Noah en Jude zijn kunstenaars. Wat voor kunst maak jij?

Art - Noah and Jude are artists. What kind of art do you create?

Ik maak muziek. En ik teken af en toe. Maar vooral muziek. Ik speel viool en daarnaast ook nog in een orkest. En tekenen... Ik teken vooral foto's van mensen na. Geen fanart. Nog niet, tenminste.

13326831Jude's klei - Jude's klei luistert maar niet naar haar. Ze heeft er een ontzettende hekel aan. Welk populair boek vond jij afschuwelijk?

Jude's clay - Jude's clay doesn't listen to her. She hates it. What popular book did you hate?

Toen ik De Test van Joelle Charbonneau las, vond ik het boek best wel oké, maar hoe langer ik er over nadacht, hoe meer ik het begon te haten. Ik vond het gewoon te veel lijken op De Hongerspelen, denk ik. Dus nee, geen De Test.

8306857Guillermo - Jude was eerst bang voor deze man, maar uiteindelijk sloot ze hem in haar hart. Welke personage vond je eerst vreselijk, maar begon je later van te houden?

Guillermo - In the beginning, Jude was scared of this man, but in the end she loved him like he was her father. Which character did you not like in the beginning, but did you start to love later on?

Peter van Divergent van Veronica Roth. In het eerste boek had ik een ontzettende hekel aan hem. Hij had immers in iemands oog gestoken met een mes. Vreemd genoeg werd hij mijn lievelingspersonage in Insurgent en Allegiant.

Hoeveel ik van je hou - Jude's moeder hield van dit gedicht. Welk gedicht vind jij mooi?

How do I love thee - Jude's mom loved this poem. What poem do you love?

Nadat ik dit filmpje zag van Erlkönig, een gedicht van Goethe (met muziek van Schubert), kon ik niets anders doen dan van het gedicht houden. Het is heftig en duister en ontzettend mooi. Normaal gesproken houd ik niet zoveel van Duits, maar dit gedicht is een uitzondering.

Het ontzichtbare museum - Noah heeft zijn eigen museum - ontzichtbaar. Hoe ziet jouw ideale kamer eruit?

The invisible museum - Noah has his own museum - invisible. What does your ideal room look like?

Een kamer met aan de wanden boekenkasten vol met boeken. Jep.

Brian en Noah - Ze zien er zo lief uit samen! Wat is jouw OTP (One True Pair)?

Brian and Noah - They look so lovely together! What is your OTP (One True Pair)?

Ik heb twee OTP's. Namelijk Han Solo en Leia (classic, toch?) en Emma en Julian van The Dark Artifices van Cassandra Clare.

18657633Heather - Heather is een super goede vriendin. Met welke fictionele personage zou jij graag vrienden willen zijn?

Heather - Heather is a very good friend. With which fictional character do you want to be friends with?

Ik zou super graag vrienden willen zijn met Lockwood van Lockwood & Co van Jonathan Stroud! Dat lijkt me echt een super coole vriendschap, met veel geesten en spanning. Nou ja, spanning... Ik zou meer 'angst' zeggen.

24999714Dodemansklif - Durf jij te springen? Welk boek kon je niet wegleggen door de spanning?

Deadmen's cliff (??? Help! Wat is het in het Engels???) - Do you dare to jump? Which book couldn't you put away because of the tension?

Queen of Shadows van Sarah J. Maas! Dit boek was ontzettend spannend, had ontzettend geweldige personages en een geweldige schrijfstijl! Geen wonder dat ik het aan één stuk door moest lezen, en ondanks de grote hoeveelheid pagina's (meer dan 650!) had ik het in één dag uit. Oeps.

Bij tags moet je altijd mensen taggen. Urgh, zo moeilijk. Meestal heeft iedereen de tag al gedaan. Deze keer heb ik geluk: de tag is nog door niemand gemaakt! (Behalve ikzelf.)

Ik ga maar random mensen taggen. Oké, dit zijn ze.

Marcia van Oogopdetoekomst.com
Eline van Allthefeels.nl
Joost van Nerdygeekyfanboy.com

Als je niet getagd bent: je mag deze tag gerust doen!

Heb jij deze tag gedaan?

Reacties

Populaire posts