Mijn favoriete muziek #2 Indie

In het eerste deel besprak ik mijn favoriete rockbands. Deze keer is het tijd om verder te gaan, naar een ander genre, namelijk indie.
Indie staat voor independent, en in principe betekent het dat als een band een indieband is, ze niet gesponsord worden door een grote platenmaatschappij. Of ze hebben daar wel een contract, maar ze worden niet door het bedrijf bekend gemaakt. Daarom zijn indiebands vaak die bands waarvan je nooit hebt gehoord. Waar ben ik fan van? Lees maar snel verder.

Imagine Dragons

Imagine Dragons is mijn lievelingsband. Dat is moeilijk te ontkennen. Ik heb allebei hun albums, Night Visions en Smoke + Mirrors, een poster én ik heb hen live gezien in de Ziggo Dome.
Waarom deze band mijn favoriet is? Om eerlijk te zijn heb ik geen idee. Ze hebben ontzettend goede nummers, mooie lyrics, en ze zijn super mysterieus. Want hoe zit het nou met die anagrammen? Niemand die het weet. Daarnaast vind ik het ook ongelooflijk grappig dat drie leden van de band (het zijn er vier) Daniel heten. Drie Daniels!
Mijn favoriete nummers zijn Second Chances en Monster.

The Script

The Script heeft altijd super mooie nummers gehad, maar nadat ik No Sound Without Silence had gehoord (hun laatste album), benoemde ik mijzelf tot fan. Ik vond namelijk ieder nummer mooi! Verder is dit de enige band waar ik fan van ben die niet uit Engeland of de Verenigde Staten komt.
Mijn favoriete nummer is Without those Songs.


Echosmith

Nadat ik de lyrics zag van Cool Kids moest ik huilen. En dat was (en is nog steeds) het enige nummer waarbij ik ooit heb moeten huilen. Waar het over ging was gewoon... zo herkenbaar. En zo werd ik een fan, toen ik nog maar één nummer kende. Sindsdien ken ik er veel meer, maar is Cool Kids nog steeds mijn favoriet. (Wat eigenlijk erg bijzonder is, want bij de andere bands zijn mijn favoriete nummers redelijk onbekend.)


Years & Years

Dit is de enige band op deze lijst waar ik redelijk onbekend mee ben (lees: waar ik nog vaak naar moet luisteen), aangezien ik maar iets van drie nummers ken. Dat betekent niet dat ik minder fan ben dan iemand die ze wel allemaal ken. Ik heb geen favoriet nummer, maar dat komt omdat ik nog niet alles heb gehoord. Dat komt nog wel.


Twenty Øne Piløts

TØP heb ik niet zo lang geleden mogen toevoegen aan dit lijstje. Toen ik van mijn klasgenoten hoorde dat Stressed Out op de radio te horen was (ik kende ze toen alleen van naam), dacht ik: 'OMG zijn ze zó bekend?!' Verder deed ik er niets mee. Totdat ik overal op het internet hoorde over hun nieuwe nummer, Heathens. Ik besloot die op te zoeken en zo werd ik een fan. Mijn favorieten zijn Heathens (duh, daar begon het mee), House of Gold, Goner en Migraine. De rest vind ik ook te gek, dus die zijn eigenlijk ook mijn favorieten, al zijn deze drie mijn favoriete favorieten.
Ik ben eigenlijk ook best verdrietig dat hun concert is uitverkocht. Was ik maar eerder fan geworden!


Ellie Goulding

En dit is de enige niet-band op dit lijstje, en de enige waar ik niet een grote fan van ben (naast Years & Years, maar dat komt omdat ik hen nog niet zo goed ken). Aangezien mijn zusje een grote fan is van Ellie, kan ik niets anders doen dat er ook een fan van zijn. Al haar albums zijn geweldig, maar ik heb niet echt een favoriet. Mijn favoriete nummers zijn Heart Without Chains, In My Ciy en The Writer (ik houd van boeken, dus...).

Wat voor muziek vind jij leuk?

Reacties

Populaire posts