Recensie: The Head of Medusa (Elementals #3)

28176867
Titel: The Head of Medusa
Auteur: Michelle Madow
Serie: Elementals #3
Genre: Fantasy, Mythology, Young Adult
Verschenen: 29 juni 2016
Pagina's: 278
Uitgever: Dreamscape Publishing
Bindwijze: Paperback
Prijs: $9,99
Cijfer: 6,5 of 3,5/5 sterren 

When Nicole Cassidy moved to a new town, she discovered that she was a witch descended from gods. But that was nothing compared to learning that it was up to her and four others with mysterious elemental powers to help save the world from the Titans, who would soon return to Earth.

Now her relationship with Blake -- the fire Elemental -- is finally heating up. But she must remain focused, because Typhon, one of the deadliest creatures in history, has escaped from the weakening prison world. Only one object can destroy him -- the head of Medusa herself.

Follow the Elementals as they journey to the end of the Earth, facing choices that will put their lives and the entire world at risk. Will they all survive the mission? Find out in the riveting third book in the Elementals series,
The Head of Medusa.


Net zoals de andere twee delen in deze serie kreeg ik dit boek als recensie-exemplaar. En net zoals de andere twee delen duurde het een tijdje voordat ik in het verhaal zat. Alleen was het deze keer niet meer genoeg om een zeven te verdienen.

Pas op het laatste moment zat ik in het verhaal, toen de actie kwam. Ik weet niet of het typisch is aan deze serie of aan de schrijfster, maar die actie komt veel te laat, pas in de laatste paar hoofdstukken. Daarom duurt het ontzettend lang voordat ik zin heb om het boek te lezen. Wat wel een voordeel is, is dat ik wel zit te wachten op het volgende boek, omdat ik wil weten wat er verder gaat gebeuren, doordat ik in het verhaal zit. Maar als het vervolg komt begint alles weer opnieuw: het trage begin, het spannende einde en dan het wachten.

Is het raar om meer geïnteresseerd te zijn in de bijpersonages dan de hoofdpersoon? Want dat heb ik bij deze serie. Wat er met Nicole en Blake gebeurd maakt mij geen bal uit, ik wil juist meer weten over Kate en Chris. Ik vind hun interessanter dan Nicole, misschien omdat ze als echte personen worden omschreven? Blake is in ieder geval super oppervlakkig, maar dat kan ook komen door die afschuwelijke instalove. Urgh, ik haat instalove.

Het verhaal zat vol plottwists, die ik vreemd genoeg (sommige dan) al van ver zag aankomen. Het waren van die cliché-plottwists, die iedereen al weet en de personen in het boek niet en dat je dan gaat facepalmen omdat ze zo stom zijn om het niet te merken. Sommige personages zijn soms zo nutteloos...

Zoals ik al zei kan ik niet wachten om The Portal to Kerberos te lezen. Ik denk niet dat dat boek ontzettend leuk gaat worden, maar ik ben wel benieuwd naar het verhaal.

Raad ik deze serie aan? In het begin wel, omdat het leuk was, maar nu... De serie is op zich niet zo slecht, het is denk ik gewoon dat ik mezelf steeds vertel dat indie-schrijvers slecht zijn (waarom weet ik niet en ik weet ook dat ik moet stoppen met denken op die manier, want dat is echt slecht). Houd je van heksen en mythologie (en indie-schrijvers)? Dan is deze serie in ieder geval wel iets voor jou.

Heb jij The Head of Medusa gelezen?

Reacties

Populaire posts