Panic! At the Disco Tag

Omdat Panic! at the Disco maandag optrad in de Heineken Music Hall, doe ik vandaag de Panic! at the Disco Tag! Ik was helaas niet bij het concert (ik werd te laat fan, dus alles was al uitverkocht), dus om mijn tere hart te troosten kan ik nu luisteren naar deze liedjes! En daar boeken bij zoeken, natuurlijk. Laten we snel beginnen!

A fever you can't sweat out: favourite narrator whose a bit dramatic at times?

Dames en heren, ik introduceer je Magnus Chase! Deze halfgod die tevens een Kurt Cobain-lookalike is, is een van de dramatischte (is dat een woord?) personages waar ik ooit over heb gelezen. Is dat slecht? Nee, helemaal niet, want Magnus is een schat! En Alex Fierro ook, maar die is niet dramatisch, dus hoort die niet bij deze vraag.

27904311


I write sins not tragedies: Favourite married couple?

In Young Adult-boeken komen niet vaak getrouwde koppels voor, maar wel in De Selectie van Kiera Cass! Omdat niet iedereen deze boeken heeft gelezen en het einde van De One kent, zal ik maar zeggen dat ik voor de ouders van Eadlyn heb gekozen. Ja, zij. Ze zijn perfect.

22319631

Pretty Odd: Favourite oddball character?

De boekenwereld bestaat vol uit vreemde personages. Iemand die bij mij opkwam was Loena Leeflang, oftewel Luna Lovegood, maar die is té vanzelfsprekend. Gansey, van De Ravenjongens van Maggie Stiefvater is helemaal niet vanzelfsprekend. Oké, misschien een beetje. Gansey is geobsedeerd door een dode Welshe koning. Als je dat niet vreemd noemt, dan weet ik het ook niet meer. Al is iedereen uit deze serie een beetje raar. Dus eh... Iedereen van The Raven Cycle?

18983983



That Green Gentleman: Biggest character arc?

De eerste personage met een grote karakterontwikkeling die in mij opkwam was Warner van de Touching Juliette-trilogie van Tahereh Mafi. In boek één wordt hij beschreven als een koelbloedig monster en lijkt hij dat ook, maar naarmate je verder komt in het verhaal, kom je erachter dat helemaal niet zo is en veranderd hij (voor ons).

15758139

Vices And Virtues: Favourite duo? Or Favourite Duology?

Dat moet dan Kaz en Inej van De Kraaien-tweeluik zijn van Leigh Bardugo. Deze personages hebben diepgang, geheimen, een vreselijke jeugd en ze zijn beiden gevaarlijke criminelen. Mijn favoriete duo! Gelukkig zijn ze verzonnen, want als ze echt waren geweest dan zat ik nu met een probleem. De Kraaien is geweldig en een aanrader! Eigenlijk is alles van Leigh Bardugo aanraad-materiaal.

26534112



Ballad Of Mona Lisa: Character you could easily write a ballad about?

Over wie zou ik een ballade kunnen schrijven? Ik schrijf nooit iets romantisch, laat staan ballades! (Nee echt, ik haat romantiek in mijn verhalen.) Maar goed. Ik kies jou, Gabe, van Kindred Spirits van Rainbow Rowell. Heel erg willekeurig, maar Gabe is een geek, en net zoals ik een fan van Star Wars en vast ook een hele hoop andere dingen. Perfect, toch?


26365537

Too Weird To Live, Too Rare To Die: Pick a character you never want to see killed off?


Lockwood. O mijn goden, nee Lockwood. Ik wil niet dat Lockwood dood gaat... Aangezien hij werkt als agent (geestenjager) is de kans erg groot dat hij sterft tijdens een zaak en als dat gebeurd... Dan ben ik ook dood. Nee, Jonathan, doe mij dat niet aan...

18657633



This Is Gospel: A couple where one of hem died and the other survived?

Ehm... Ik hoop dat dit niet vaak gaat voorkomen in boeken, want dat is zo sneu. Hoe kan ik niemand spoilen maar toch antwoord geven op deze vraag? Ah, ik weet het! De ouders van Feyre van Hof van Doorns en Rozen van Sarah J. Maas. Feyre heeft alleen nog haar vader, wat volgens mij in het eerste hoofdstuk al bekend wordt gemaakt. Mooi. Geen echte spoiler.

28116700

Death Of A Bachelor: Favourite Single Character?


Ook deze vraag is erg moeilijk, sinds bijna ieder boek minstens twee leuke personages heeft. Toch heb ik een passend personage gevonden, die mijn enige favoriet is in dit boek: Jack Will van Wonder van R.J. Palacio. Jack is lief, maakt af en toe verkeerde keuzes, maar probeert zijn fouten wel goed te maken. Het boek is trouwens een echte aanrader, en het is extra bijzonder, omdat het over een syndroom gaat wat ik nog nooit in een ander boek heb gezien.

11387515



Victorious: Favourite After Battle Scene?

Veel mensen zijn het hier niet mee eens, maar mijn favoriete scène na een gevecht is die van Harry Potter. En dan bedoel ik Harry Potter en de Relieken van de Dood. Nee nee, niet Het Vervloekte Kind. Ik heb het over het stukje van 'Negentien jaar later'. Ja, die. Dit hoofdstuk en scène is nog meer mijn favoriet geworden door Het Vervloekte Kind, als ik eerlijk moet zijn, doordat dat boek (eigenlijk script) geweldige personages heeft (ja, ik heb het over jou, Scorpius).

22844208

Het originele filmpje kun je hier zien (het is eigenlijk bedoeld voor BookTube, maar ach, wat maakt het ook uit).

Ik tag Joost van Nerdygeekyfanboy, want ik weet dat hij fan is van Panic! at the Disco en deze tag (als het goed is) nog niet heeft gedaan!

Ben jij fan van Panic! at the Disco?

Reacties

  1. Ah wat een leuke tag, en leuk ingevuld!Magnus Chase kan inderdaad een beetje dramatisch zijn haha, maar dat maakt hem ook erg gaaf! En inderdaad, Lockwood moet blijven leven!!! Bedankt voor het taggen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts