Mijn favoriete muziek #1 Rock

Muziek speelt een grote rol in mijn leven. Ik speel al een decennium lang (klinkt leuker :) ) viool en  acht jaar in een orkest. Naast het zelf muziek maken luister ik ook veel naar muziek. Want tja, wat moet ik anders doen naast lezen, films kijken en YouTube?
Omdat ik een erg gevarieerde lijst met favoriete muziek heb, heb ik besloten om meerdere delen te schrijven, ieder deel gewijd aan een soort muziek. Vandaag is het tijd voor rockmuziek.



Bon Jovi

Deze band ken ik al een hele tijd, al kende ik hun bandnaam pas later, toen ik een keer muziek zat te luisteren op YouTube.
Aangezien mijn moeder ook fan is van Bon Jovi kocht ik voor haar hun album. En toen zette ik het op mijn iPod om het zelf ook te kunnen luisteren.


Fall Out Boy

Toen ik op Instagram de hele tijd foto's over Fall Out Boy zag werd mijn interesse gewekt. Want wie waren ze? Uiteindelijk bleek ik deze band te kennen, door Percy Jackson: Sea of Monsters. Ja. Een Percy Jackson-film. En sindsdien was ik fan. En toen nog meer door Big Hero 6 en nu nog meer door Ghostbusters.


Nirvana

Ik heb altijd al een zwak gehad voor 'oude' bands. Classic rock, zeg maar. Toen ik een keer op YouTube (het is altijd YouTube) liedjes zat te luisteren (trouwens dezelfde keer als die met Bon Jovi) stuitte ik op Smells Like Teen Spirit, die ik herkende. Nadat ik Come As You Are ook herkende, benoemde ik mijzelf tot Nirvana-fan.


Red Hot Chili Peppers

Ik heb een aantal klasgenoten die fan van de Peppers zijn. Bij een uitvoering op school speelde een groepje Under the Bridge. Ik vond het een leuk lied, maar dat was het wel. Omdat ze de laatste tijd de hele tijd Give It Away (wat ik op dat moment nog niet wist) zaten te spelen op hun gitaar (tijdens het vak Muziek), besloot ik Red Hot Chili Peppers (her)op te zoeken. Op zoek naar welk lied ze de hele tijd speelden. En toen kreeg ik By the Way in mijn hoofd. Ontzettend irritant. Maar ja, daarna heb ik mijzelf tot fan benoemd.

Wat voor muziek vind jij leuk?

Reacties

  1. Fall Out Boy was vroeger echt Ć©Ć©n van mijn favoriete bands. Sinds de komst van de cd Folie Ć  Deux, werd ik echter steeds minder fan (lees: minder geobsedeerd). Ik heb ze wel nog live gezien toen ze met dit album gingen touren en dat was voor mij een mooie afronding van een geweldige tijd. Nu luister ik FOB eigenlijk alleen nog maar uit nostalgische waarde - en enkel de oudere cd's.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts