Recensie: The Blood of the Hydra (Elementals #2)

26876374
Titel: The Blood of the Hydra
Auteur: Michelle Madow
Serie: Elementals #2
Genre: Fantasy, Mythology, Young Adult
Verschenen: 18 april 2016
Pagina's: 310
Uitgever: Dreamscape Publishing
Bindwijze: Paperback
Prijs: $9,99
Cijfer: 7,0 of 4/5 sterren

A demigod who can kill with a touch. It's an ability that must be kept secret, even from those trusted most.

Finding out that she was a witch was strange enough, but now Nicole must face the realization that she has the rare power to kill with just a touch. No one can know her secret -- not even Blake, who she's had undeniable chemistry with since first moving to town.

Now Nicole, Blake, and the three others with elemental powers must stop a series of monsters that they previously believed to be dead from rising once again and destroying the mortal world. The creatures they face on this journey will be more dangerous than anything they've encountered yet. Will they all survive the quest? And how long will it be until Nicole is forced to use her ability to kill in front of everyone, revealing the true darkness of her powers?

Find out in The Blood of the Hydra, and join the Elementals on their quest to save the world -- or die trying.



Nadat ik The Prophecy of Shadows had gelezen, was het tijd voor The Blood of the Hydra. Ook dit boek kreeg ik toegestuurd als recensie-exemplaar. Ik weet dat Michelle geen Nederlands kan, maar toch bedank ik haar voor deze boeken.

Boek één in deze serie vond ik niet echt geweldig. Ja, het was wel leuk en zo, maar ik had niet echt het gevoel dat ik begonnen was met een serie die ik super geweldig vond.

Bij dit boek duurde het ontzettend lang voordat ik in het verhaal kwam. Daarvoor kon ik het boek wegleggen en weer oppakken op elk moment dat ik maar wilde, want in het verhaal zat ik niet. Het is ook niet zo raar dat ik het gevoel kreeg dat dit boek slechter zou worden dan het eerste deel, maar dat was vreemd genoeg niet het geval!

Toen ik (eindelijk) in het verhaal was gekomen kwam de actie en begon het spannend te worden. Sommige dingen leken een beetje op wat dingen van Percy Jackson, maar verder waren de connecties met Griekse mythologie wel erg leuk en origineel.

De schrijfstijl was af en toe wat kinderlijk (Wattpad-achtig), maar niet zo erg dat ik geen zin meer had om verder te lezen (wat ik dus wel heb met Wattpad-verhalen). Ik ben een beetje verwend, zou ik zeggen, met goede schrijfstijlen zoals die van Jandy Nelson en Tahereh Mafi.

Hetgeen wat ik het stomst vind aan dit boek is de cover. Is die cover-model niet een beetje... ehm... te groot? En ik ben trouwens ook niet echt een fan van covers met gezichten...

Ben je een fan van Griekse mythologie, heksen of gewoon een episch avontuur (nou ja, episch is den ik niet het goede woord, maar goed)? Dan is de Elementals-serie iets voor jou! En als je gewoon op zoek bent naar een romantisch boek met struggels, dan raad ik deze serie ook aan. O, en geen driehoeksverhoudingen!

Heb jij The Blood of the Hydra gelezen?

Reacties

Populaire posts